Monday, October 15, 2007

Sista politiska inlägget

Jag har minna egna åsikter. Dom står utanför vad min vänskapskretts tycker i flertal fall (oftast alla). Men efter att ha försökt ha en politisk debatt med Nylin så får man svaren att ens åsikter är fel och oviktiga. Jag orkar inte med oacceptans av ens åsikter. När man inte ens får argumentera imot är det något fel. Som sista uttalande så har jag endast minna ståndpunkter.

Jag anser att varken israell eller palestina har rätt. Men jag kan förstå varför konflikten ser ut som den gör idag.

Varför?
http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-2533702461706761547&hl=en
Jag skitter i om du är så amerikansk så att du skiter vapen eller du är så vänster att du har ett altare till Stalin, alla borde se detta. Detta är en NEUTRAL dokumentär om tiden från 1948 (israel skapades) till dagsläget.

Ps: Ber om ursäkt för bildkvaliten, men det är googlevideo vi snackar om.

1 comment:

Nyllet said...

Det finns inget som en "neutral" eller "opartisk" dokumentär, bara mer eller mindre tendensiösa dokumentärer.

...och för övrigt behöver du inte bli fullt så arg över något jag sa för att reta dig efter fyra öl och diverse annat :P