Monday, February 12, 2007

Jävla skithuvuden!

Jag blir så förbannad. Jag kan inte på något sätt förfölja minna drömmar inom det militära på något sätt! Varför? Jo för en fittig liten gubbe i Karlstad anser att jag inte passar utan att en ha träffat mig! Varför ska dom vara så jävla orättvisa och inte ens pröva om mig!? Är så jävla besviken och arg på deras intollerans. Jag är troligen duktigare än dom majoriteten men trotts det tar dom bara in pundhuvuden! Varför är livet så JÄVLA orättvist!? Lumpen är glädjer massorna och skiter på alla andra. JÄVLA SVIN!

4 comments:

Reon said...

Ge dom vad dom tål, mannen. Dom kan inte stoppa dig om du inte låter dom göra det!

Nfreak said...
This comment has been removed by the author.
Nfreak said...

Yeah! bli testad av "en fittig gubbe i karlstad" säker på att du vill det?

Var tvungen.. tja vad finns att säga? allt runt lumpen är totalt upfuckat och stört så det finns inte mycket att göra.

Anonymous said...

Jag är ledsen, men jag måste vara ärlig. Försvaret genomgår enorma besparingar, och av alla som mönstrades 2005 fick enbart 13000 göra värnplikt. I år kommer bara de som är intresserade och bedöms lämpliga få komma till mösntringen. De har inte ens råd att kalla alla till mösntring längre.

Alltså behöver de vara jäkligt petiga på vilka som får komma in, vilket tyvärr innebär att alla med någon form av handikap inte kan placeras för värnplikt. Och det är fullt möjligt att du har en god möjlighet att göra värnplikt på någon plats i försvaret, men de har helt enkelt inte resurserna att kolla upp alla individuella fall där folk påstår att de kan trotts att de har sagt att de kan.

Det är inte av illvilja, det är inte för att du är hatad, eller för att de anser att du är dålig. De har helt enkelt inte möjlighet att placera alla som vill.

Så det bästa du kan göra är att helt enkelt, hårt men sant, glömma alla planer på värnplikt och militärtjänstgöring, och istället hitta något som du kan göra, och som kan ge dig glädje i livet. Allt funkar tyvärr inte för alla, men de flesta brukar bli nöjda i livet på något vänster.

Så rocka på, och tänk på vad du kan göra. Handlar det om en mindre byråkrati än det militära, så finns det en god möjlighet att visa vad du går för!

Hälsn. Bärs-Erk!