Saturday, February 10, 2007

Nervositet

Fan vad jag är nörvös för tillfället. Har skickat iväg fyra mail nu till olika håll på försvarsmakten. Ett till nordöstra, ett till flygvapenfrivilliga, ett till försvarsutbildarna och ett till pliktverket. Det jag är mest nörvös för är pliktverket där jag verkeligen hoppas få min dom överklagad. Dom kan inte säga hur arbetsduglig jag är utan att ens träffat mig! Jag vill med i militären. Det har blivit en slags dröm på senaste tiden att få göra kariär i militären. Jag har sökt igenom vad jag är bra på och det har visat sig att det jag är bra på inte hjälper folk alls. Jag är bra i filosofi, psykologi och rättskunskap. Ämnen som max hjälper rika överklassmänniskor. Jag vill inte hjälpa folk vars bekymer som mest är rotade i brist på pengar eller att dom lever ett falskt liv, jag vill hjälpa folk att ens ha möjligheten till ett sånt liv. Jag vill ut i världen och göra en skilnad och det är en sak som jag har upptäckt som jag är bra på förutom dom tre ämnerna.

Jag vill göra lumpen, jag vill bevisa vad jag går för. Jag fick fan inte ens stiga in i det helvetiska mönstringskontoret! Jag skulle kunna ta nästan vilken tjänst som helst, även om det är att sitta i arteleriet eller bandvagnskytt. Bara jag är med i det hela! Jag tänker ta försvarsutbildarna som sists utväg men innan dess ska jag kämpa för min rätt i det militära!

Ska nog skicka iväg några brev på måndag också, dom är dom tvugna av lag att svara på. Sen är det bara att hålla tummarna och att dom är översende med vad dom beslutar.

4 comments:

Halte Penning said...

Go Ahlberg, vi vet alla att du är våran war-hero n1.
Håller tummarna ;).

Sonja said...

Lycka till! Du så borde klara dig! Ganbatte!

Nyllet said...

Kämpa för dysmelitikers rätt att göra livsfarliga uppgifter i krigsmakten!

Men jag vågar säga med hög sannolikhet att du inte skulle komma in i Utlandstjänst eller Nordic Battle Group ens om du hade två händer, och ärligt talat vet jag inte om du "Gör skillnad" i det svenska försvaret... :/

Ahlberg said...

Kanske inte jag gör en skilnad för försvaret men försvaret gör en skilnad för mig. Jag önskar verkeligen att få gå med i ISF styrkan eller NBG. Och för att nå dom målen ska jag kämpa, även om chansen är låg.

...riktigt låg.