Wednesday, March 07, 2007

En andra chans

Idag har jag varit sjuk i jag vet inte vad. Helt plötsligt får jag jävligt ont i magen för några sekunder och sedan slutar det. Detta gjorde så att jag inte kunnat ta upp träningen som jag lagt åt sidan ett tatg nu. Trist.


Men helt var dagen inte bortkasstad. Jag har nämlingen rint till Tommas Hilemar på flygvapenfrivilliga för att få bekräftat om jag kan göra TFUn (totalförsvarsutbildningen) eller inte. jag ringde druga 20 gången och kom hela tiden till hans telefonsvarare och blev därför ganska irriterad. Sen för en stund sen ringde jag en sista gång och på typ sista signalen så svarde han (dock med samma stamma som telefonsvararen så jag var nära att lägga på). Och jag fick då bekräftatat igenom ett mail ifrån Hemvärnet att TFUn och sedan deras komplemntutbildning Hv Und (spanings och rekognoseringstruppen) stog helt öppet för mig. Därför är jag väldigt glad eftersom nu har jag en chans att gå med i hemvärnet.



Inte världens mest glamorösa uppgift men det går nog.

Fast... Jag ska kämpa lite till. Jag ska ringa hemvärnet imorgon och fråga om det finns en chans att kunna göra någon annan kurs inom hemvärnet med endast TFU utbildningen. Liten chans om ingen men nu när jag står på "fast land" igen så måste jag ju testa.

1 comment:

Nfreak said...

Grattis mate =)