Monday, March 19, 2007

Fan

Nu har det börjat igen. Jag känner mig alldeles deprimerad. Jag har försökt övertyga mig med andra alternativ till det men det är fortfarande inte samma sak!

För er som inte förstår vad jag pratar om så är det lumpen jag pratar om.... igen. Jag vill så gärna visa vad jag går för men chansen ges inte. Jag har försökt som sagt överväga TFU, GSU och allt sånt men det är fortfarande inte samma sak. Jag vill göra någon befattning inom försvaret som är tilldelat genom vanlig mönstring för att sedan kunna söka till stridande befattning inom utlandsstyrkan. Min dröm. Min dröm att få bli medlem i en av sveriges mest respekterade enheter. Jag skulle även vilja bli polis eller brandman. Men det kan jag inte heller göra pga min arm. Fan vad jag hatar att bli placerad i en grupp som anses odugliga! Och runt omkring mig ser jag folk som hållerpå eller ska leva det jag önskar mest, min jävla dröm. Varför ska man alltid bli dömd för vad man inte kan göra istället för vad man kan göra. Jag skulle troligen kunna göra det som krävas lika bra och troligen bättre än dom flesta andra.

Lumpen har förlorat sin manlighet då dom inte låter folk som skulle satsa allt för att göra så bra som det går ifrån sig ens få bli prövade. Ni kan säga hur mycket ni vill om nedskärningar och sånt men det kan fortfarande inte sudda ut minna drömmar!

2 comments:

Nyllet said...

-/// Manlighet är att ge alla en chans och inte dömma dem efter utseendet. Det har du hellt rätt i.

Martin said...

Menlighet är ett kefft uttryck, men jag är ju inte nån stor anhängare av värderingar baserade på folks kön i allmänhet heller, så... ;)

Alltså, jag tror att du måste inse en grej: Ok, well, försvarsmakten dissar dig, men genom att bara hänga på och hela tiden snacka om det dissar du dig själv, varje dag. Du går ju med på att de anser att du inte duger, och säger de till alla via din blogg.

Så hett tips, om de dissar dig, DISSA DEM! Jag menar, gör någon slut med en kan man ju inte bara hänga efter den personen och be henne/honom ta en tillbaka, det kommer man bara må sämre av.

Gör något annat tungt, som faktiskt gör någon skillnad. Dra iväg som volontär nånstans? Jag menar, oavsett om man hjälper till på ett sjukhus i Namibia eller agerar mänsklig sköld mot stridsvagnar i Palestina har man ju gjort något som man aldrig kommer komma i närheten av i den sunda Svenska Militärkåren(TM).

http://www.manniskohjalp.se
http://ial.se/www/sv/volont%C3%A4r/direktutbyte
http://www.afrikagrupperna.se
http://www.allianceabroad.com