Sunday, May 27, 2007

"TÅG!"

Ja, då sitter man här vid helgens slut och ska berätta om fredagen man hade. Orkar inte ta lördagen då mamma hade 50års kalas och jag spenderade 50% av tiden utanför och drack öl med några kompisar.

Fredag: Mösspåtagning

Ja, ursanimej vad bra det känns att skolan är slut. Jag tar ju igentligen studenten den 8 juni men nu var det mösspåtagning.
"Och så släpper ni balongen med vänster hand och sedan på med mössan med höger..."
Happ, det var ju enkelt.

Aja, efter några "kodac moments" med föräldrarna så var det dags att följa med klasskamraterna till någons hus och förkröka. Köpte några murphys och så var det av med buss 622. Det var typ världens bästa busschaför som körde.
"15 studenter: Tuta!
10 sekunder senare: *tut, tut*
15 Studenter: JAAAAAAA!"

Väl hos människan blev det några öl (typ 2-3) och lite skratt för att sedan dra igen. Vi skulle till gallerian och en resturang som hette april på "studentmiddag". Buss igen och sedan roslagsbanan.
" Klasskompis: Fan vad jag är pissnödig!"
"Klasskompis 2: Men kan du inte hålla dit?"
"K1: Nej, det är ju bajslångt till stan!"
"K2: Men hur fan gör du då då?"
"K1: Nej, nu pissar jag i papperskorgen! *går iväg och kommer tillbaka 10 minuter senare*"
"K1: Jag har inte gjort något, förstått"

Efter resan dit och en om möjligt grövre men mera sargad röst efter gammla klasiker som "snabbköpskasörskan" och "för vi ska ta studenten" så åkte vi först till ett litet hak kallat "HarryBJames" Första man ser när man går genom dörren är ett bort med tre svartrockare med nerhängda krusifix och fintroll t-shirts. Jag höll mig lite lågt med minna åsikter ;). Efter en starköl så var det av till april där vi satte oss och tog några vatten så var det "maten". Man satt där hungrig som en gris (illa för att vara mig) och in kommer en liten köttbit med en kryddad poatis på sidan. Mums, förrätt tänker jag och så sa det slafs och så var den borta. Sen upptäckte jag sanningen...
"Klasskompis: Du ahlberg, det där var varmrätten"
Efter den meningen utbrister jag ett "Du skämtar? Happ, donken nästa då?". Sammanlagt drack jag några smuttar av Jack Daniels och en starköl (att tillägga så drack jag ölen på en gång för att hina med när alla bara drog). Och sen så bestämde sig alla att det var dags att åka till tegelbruket för att festa lite.

"Klasskompis: Jo, jag rakade benen igår så dom är skitlena, här, känn Ahlberg *tar tag i min hand och ägger det på vaden*
Ibland är minna klasskompisar roliga när dom är "salongsberusade". Som sagt så drog det till tegel där jag fick en oväntad överaskining när man hade kommit in. Där satt Anton, Mattias, Erik och en klasskompis vid namn Anders och drck vid uteserveringen, trevligt. Så jag gick till baren för att beställa en karlsberg och vad ser man att dom har som får ansiktet att lysa upp? Jo HOBGOBLIN! Så beställer man 50 cl av det och sätter sig och snackar en stund med dom om.... ja, Gud vet vad. Sen blev jag utmanad på lambo av en klasskamrat och där slant en trulborg ned. Efter lite mingel och dans så gick en av dom mest närstående klasskamraterna fram (Erik) och han fick en snilleblixt.
"Vi går hem till Åkersberga!" (att tilläggas var detta Täby och mellan dessa plattser är det ca 1,5-2 mil)
Jag i mitt yters nyktra tillstånd tyckte ju efter lite övertalning att detta var en utmärkt ide och det bar av. Då var klockan 00.25.
Vi börjar vårt äventyr att ta av oss tröjorna i den varma sommarnatten och gick i bara kavaj. Helt plötsligt fick vi ett sådan oerört sug efter gifflar så vi bestämde att statoil var en bra första hållpalts. Så stapplar vi in på Statoil, jag går fram till kassan, sätter ner armbågen i disken samtidigt jag pekar med hela handen och säger med en utsliten, wiskystänkt röst
"Du, vad fan har ni gifflarna?".

Efter lite handlande så gick vim längst med rälsen. Vi möte tre tåg. Det första var vid fängelset
"Jag: Shit, vi kan ju inte kasta oss på stängslet för då ser det ju ut som vill ska klättra över."
"Erik: Ahlberg, vem fan försöker rymma IN till ett fängelse!?
Det andra var såg vi rakt framför oss och det tredje upptäkte vi 50 meter ifrån oss och då kommer utrycket:
"TÅG!"

När klockan var 04:30 var vi äntligen frame i Åkersberga. Fötterna var döda, man gick som en zombie, handen var blå efter statoilkassen och studentmössan på sne och så var man frame. Man gjorde ett snabbt avsked med Erik och tackade för sälskapet och gick hem för att snabbt byta till pjamas och falla i sängen att sova. Sen sov jag till 12.00 nästa dag.

Oj vilket kul äventyr ^^

3 comments:

Nfreak said...

Mösspåtagningen ja, själv upptäckte man typ 10sek efter alla andra att "oh, har folk mössorna på sig nu? jahapp ^^"
Och hem till "människan" haha, låter som en trevlig person..

Rakade benen.. osv? err, din klass är fan värre än oss ^^

"Så stapplar vi in på Statoil, jag går fram till kassan, sätter ner armbågen i disken samtidigt jag pekar med hela handen och säger med en utsliten, wiskystänkt röst
"Du, vad fan har ni gifflarna?"

Hahahahaha, det mest klockrena jag hört på.. well, idag iaf ^^ lol

Ahh, den mest osammanhängande texten jag skrivit på länge, så om ni ursäktar mig.. nu ska jag rymma IN på ett fängelse =)

Kent- said...

Lite info om LAN är uppe. Titta och tyck till via forumet när du orkar. LANFABRIKEN.SE

Nyllet said...

Men... Blogga!